Boekenlijsten VAVO Lyceum

Hier vind je alle informatie om boeken en leermiddelen te bestellen.

Kosten voor boeken en andere leermiddelen zijn afhankelijk van de vakken die je gaat volgen. Voor studenten die door het voortgezet onderwijs uitbesteed worden, geldt de gratis schoolboekenregeling.

Leermiddelen zelf betalende studenten 2023-2024

Let op: Informatie over boeken- en leeslijsten voor het schooljaar 2024-2025 volgt nog.

Je vindt hier alle info over huren of kopen van je boeken en overige leermiddelen. Vanaf 1 juli kun je je boeken bestellen. Bestel vóór 14 juli, dan heb je de boeken zeker op tijd in huis.

Klik hier om te bestellen als je een zelf betalende student bent in Amersfoort

Klik hier om te bestellen als je een zelf betalende student bent in Utrecht

Huren of kopen
Op de boekenlijsten staat bij sommige leermiddelen een huur-en een koopprijs  Je kunt zelf kiezen of je wilt huren of kopen. Huurprijzen zijn ongeveer een derde van de koopprijs.

Schoolkosten
Op de boekenlijst kom je schoolkosten/financiële diensten tegen. Deze zijn te herkennen aan het logo van een hand en euromunt. Deze ben je verplicht aan te schaffen en moet je zelf toevoegen aan je bestelling door op toevoegen te klikken. Deze leermiddelen worden door het VAVO verzorgd en ontvang je aan het begin van het schooljaar.

Andere leermiddelen onder het kopje ook belangrijk voor dit vak zijn niet verplicht om aan te schaffen voor de lessen, maar worden aangeraden door de docent voor zelfstudie.

Boeken- en leermiddelenlijsten en info over bestellen bij Van Dijk

Leermiddelen uitbestede studenten 2023-2024

Let op: Informatie en boekenlijsten voor het schooljaar 2024-2025 volgt nog.

Klik hier om te bestellen als je een uitbestede student bent in Amersfoort

Klik hier om te bestellen als je een uitbestede student bent in Utrecht

Als uitbestede student bestel je alle leermiddelen zelf. Ben je door jouw vo-school uitbesteed, dan betaalt jouw vo-school de reguliere leermiddelen. De reguliere leermiddelen worden voor jou betaald, de aanvullende leermiddelen moet je wel zelf betalen. Sommige aanvullende leermiddelen zijn verplicht! Bij de onderstaande boekenlijst kun je gemakkelijk terug zien welke leermiddelen verplicht zijn en welke je zelf moet betalen.

Bij het bestellen staan sommige leermiddelen onder het kopje ook belangrijk voor dit vak. Deze zijn niet verplicht om aan te schaffen voor de lessen, maar worden door de docent aangeraden voor zelfstudie. Deze aanvullende leermiddelen mag je ook bij een andere leverancier bestellen.

Boeken- en leermiddelenlijsten en info over bestellen bij Van Dijk

Stop je met de opleiding? Stuur dan voor 1 oktober je boeken retour.
Uitbestede studenten die vóór 1 oktober stoppen met de opleiding of met één of meerdere vakken, moeten de boeken direct naar VanDijk terugsturen. Boeken van uitbestede studenten die in de eerste week nà 1 oktober bij VanDijk terug zijn, worden niet in rekening gebracht. Indien de boeken niet op tijd bij VanDijk binnen zijn, zullen de uitgeschreven studenten een rekening krijgen.

Voor reguliere studenten geldt dat foutief bestelde en ongebruikte leermiddelen ook vóór 1 oktober kunnen worden geretourneerd. Geactiveerde digitale leermiddelen zijn uitgezonderd van het retourrecht.

Na 1 oktober geldt de volgende terugbetalingsregeling:
Vanaf de 2e week van oktober tot en met januari: 60% (mits onbeschreven en onbeschadigd)
In de maanden februari, maart en april: 30% (mits onbeschreven en onbeschadigd)
Vanaf mei geldt geen terugbetaling.

Leeslijsten 2023-2024

Heb je vragen?

Vraag het aan het VAVO Lyceum: