VAVO Lyceum: informatie voor decanen

Bij het VAVO Lyceum kunnen leerlingen terecht als zij een diploma of deelcertificaat willen halen voor vmbo-tl, havo of vwo. Zij volgen alleen de vakken die zij nodig hebben voor de vervolgopleiding of het diploma. Afhankelijk van de vooropleiding en wensen voor de toekomst, bieden wij een opleidingstraject aan dat het beste bij de leerling past.

Minderjarig en toch naar het VAVO?

Is uw leerling minimaal 16 jaar? Dan is het in bepaalde gevallen mogelijk om op het VAVO Lyceum alsnog een diploma te halen. Als de leerling bereidt is om hard te werken, zelfstandig kan handelen en zijn/haar eigen verantwoordelijkheid neemt, dan heeft het VAVO Lyceum wellicht een plek in Amersfoort of Utrecht!

Via onze overzichtspagina vindt u al onze opleidingen. Ook kunt u hieronder alle opleidingskaarten downloaden.

Uw leerlingen aanmelden

Minderjarige leerlingen kunnen niet zichzelf aanmelden. Een vo-school kan, onder bepaalde voorwaarden, leerlingen uitbesteden aan het VAVO. U kunt als decaan een leerling via deze tool aanmelden of via de tool voor de schakelopleiding anderstaligen.

Voor meer informatie over het uitbesteden kunt u contact opnemen met Sylvia Ririmasse - Nout (contactpersoon vo, 06 186 911 41). Contactgegevens voor meer informatie en vragen over opleidingen vindt u hier.

Vanaf dinsdag 12 maart 2024 is aanmelden mogelijk voor schooljaar 2024-2025. Je kunt je aanmelden als je op 1 oktober 2024 minimaal 18 jaar bent.