Mogelijkheden op het VAVO Lyceum

Geen diploma, geen paniek!

Gezakt? Wat vervelend! Niet iedereen slaagt in één keer voor zijn examens. Het VAVO Lyceum biedt jou een tweede kans om te slagen! Daarom: geen diploma, geen paniek! Je kunt een voltijdopleiding van één of twee jaar volgen, maar ook losse certificaten behalen. Afhankelijk van je vooropleiding en jouw wensen voor de toekomst, kun je komend schooljaar het opleidingstraject kiezen dat het beste bij jou past.

Gezakt en alsnog je diploma halen?

Je bent gezakt voor je eindexamens: volg bij ons alleen de vakken die je nodig hebt om alsnog te slagen!

Naar een hoger niveau!

Je hebt vmbo-tl gedaan en wilt naar het havo. Of je hebt een havo-diploma op zak en wilt verder op het vwo.

Herprofileren

Je hebt je diploma gehaald maar niet met de juiste vakken voor je vervolgopleiding: behaal bij ons certificaten voor de vakken die je daarvoor nodig hebt!

Toe aan een volwassen benadering?

Je wil je opleiding afmaken maar je voelt jezelf te oud voor de middelbare school. Bij ons kun je terecht voor een deeltijd- of voltijd-opleiding als je (bijna) 18 jaar of ouder bent.

Een Nederlands diploma halen

Als je in Nederland verder wilt studeren kun je bij ons de schakelopleiding HO of MBO doen met NT2 voor anderstaligen.